Forum voor Anarchisme
ArtikelenDe AnarchokrantDossiersEventsWiki // Hulp bronnenContact // InzendingForum
|
anarchokrant23 juni 2026

27 juni, Nijmegen: FNV-demonstratie tegen de afbraakplannen van de regering

Author: Doorbraak.eu | GEPLAATST DOOR: De Anarchokrant | Bron: doorbraak.eu

Onder het motto “Samen stoppen we de afbraak” organiseert de FNV deze week niet alleen een staking van werkers in het openbaar vervoer en werkers in andere sectoren, maar ook allerlei andere acties, waaronder regionale manifestaties. Op 27 juni vindt er in dat kader een demonstratie plaats in Nijmegen. “Dit kabinet sloopt jouw zekerheden: minder WW, minder WIA, bezuinigingen op de AOW en onbetaalbare zorg. Ze sturen jou de rekening en vragen nauwelijks iets van de allerrijksten. Wij weigeren hun rekening te betalen. Sluit je aan en kom ook in actie”, aldus de FNV.

Uit de oproeptekst voor de regionale actie in Nijmegen: “De afbraakplannen van het kabinet op de werkloosheidsverzekering, arbeidsongeschiktheidsuitkering, pensioenen en de zorg zijn desastreus. De rekening wordt opnieuw bij werkend Nederland gelegd, terwijl vermogenden volledig worden ontzien. Dat pikken we niet. Wij komen in actie voor een sterk sociaal stelsel, goede zorg, fatsoenlijke pensioenen en bestaanszekerheid voor iedereen. Niet de mensen die elke dag werken, moeten opdraaien voor deze bezuinigingen.

Op 27 juni laten we in Nijmegen van ons horen. Samen maken we duidelijk: tot hier en niet verder. Sluit je aan en meld je aan voor de actie. Alleen samen kunnen we deze afbraak stoppen.”

Zaterdag 27 juni
Vanaf 11:30: manifestatie
Vanaf 12:15 demonstratie
Plein 1944, Nijmegen

De actie in Nijmegen bestaat uit een manifestatie met sprekers en een daaropvolgende demonstratie door het centrum van de stad.

Harry Westerink

Berichtnavigatie

Reacties (0)

Voeg nieuwe reactie toe

Wij tolereren geen: racisme, seksisme, transfobie, antisemitisme, ableisme enz.